مهارت های تکمیلی رزومه | مهارتهای شغلی و شخصیتی

مهارت های تکمیلی رزومه کدامند؟

آیا می دانید چه مهارت های تکمیلی رزومه شما را تشکیل میدهند؟ ما بهترین مهارت‌ها را برای یافتن شغل در سال 2023 گردآوری کرده و  چگونگی فهرست کردن این مهارت های شغلی و شخصیتی را با ذکر مثال توضیح می‌دهیم تا بتوانید مدیران استخدام را تحت تأثیر قرار دهید و شغلی پیدا کنید.
وقتی برای شغلی درخواست می دهید، یکی از اولین چیزهایی که کارفرمایان به دنبال آن هستند این است که مهارت های مناسب برای انجام درست آن کار را داشته باشید.

مهارت‌هایی که برجسته می‌کنید و روشی که بخش مهارت‌های رزومه خود را ساختار می‌دهید، می‌تواند درخواست شغلی شما را با موفقیت یا شکست روبرو کند.

اگر می خواهید به زودی در شغل ایده آل خود مشفول به کار شوید، ضروری است که مهارت های خود را به طور واضح و مؤثر در رزومه خود به اشتراک بگذارید. برای کمک به شما در ایجاد رزومه ای متمایز (رزومه ای که مرتبط ترین مهارت های شغلی شما را نشان می دهد)، این مقاله را به دقت مورد مطالعه قرار دهید.

مهارت های تکمیلی رزومه | best skills for resume
مهارت های تکمیلی رزومه

بهترین مهارت های تکمیلی مورد نیاز در رزومه

بهترین مهارت هایی که باید در رزومه خود ذکر کنید، مهارت هایی هستند که با شغل مورد نظر شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر برای موقعیتی در بازاریابی درخواست می‌دهید، باید مهارت‌های فنی مرتبط با بازاریابی و هر ویژگی شخصیتی که شما را برای این شغل مناسب می‌کند، به وضوح نشان دهید. با این حال، در حالی که تنظیم و تطبیق رزومه خود با شغل مورد نظر بسیار مهم است، برخی از مهارت‌ها وجود دارند که در کل دنیا برای کارفرمایان ارزشمند هستند. مهارت های زیر بدون توجه به صنعتی که در آن مشغول هستید،مواردی با اهمیت و قدرتمند برای هر رزومه ای هستند:

مهارت های تحلیلی:

توانایی شما در تفکر انتقادی در رابطه با مشکلات و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای یافتن راه حل های مبتنی بر داده، شما را به نامزد جذاب تری برای هر کارفرمایی تبدیل می کند.

مهارت‌های ارتباطی:

مهم نیست برای چه شغلی درخواست می‌کنید، باید قادر باشید به شکل موثر با دیگران (ارباب رجوع، همکاران و مدیران) ارتباط برقرار کنید. ارتباط موثر در همه امور شغلی کاربرد دارد؛ چه در ارائه سخنرانی، نوشتن ایمیل یا گوش دادن به همکاران در جلسات. کارفرمایان همیشه به دنبال کارکنانی با ارتباطات خوب هستند.

مهارت‌های کامپیوتری:

از آنجایی که فناوری به طور فزاینده‌ای بخشی جدایی ناپذیر از نحوه کار است و دورکاری بسیار رایج است، کارفرمایان می‌خواهند بدانند که شما مهارت‌های فنی لازم برای انجام کار را به خوبی دارید.

مهارت های خدمات مشتری:

حتی اگر با شخض مشتری مواجهه ای ندارید، درک مشتری، درک نیاز او و کسب رضایت مشتری او بسیار حائز اهمبت است. همچنین داشتن این مهارت ها می تواند شما را به کارمند بهتری تبدیل کند.

مهارت‌های بین فردی:

کارفرمایان می‌خواهند بدانند که شما می‌توانید به شیوه‌ای مثبت با دیگران تعامل داشته و در این نقش مشارکت اجتماعی داشته باشید.

مهارت های تکمیلی رزومه | best skills for Resume and CV
مهارت های تکمیلی رزومه

مهارت های مردمی:

اگر با مردم رفتار موثر و سازنده داشته باشید و در ایجاد روابط قوی با دیگران ماهر باشید، کارفرمایان می توانند برای کمک به ایجاد یک محیط کاری مثبت روی شما حساب کنند.

مهارت‌های تکمیلی در کل دنیا برای کارفرمایان ارزشمند هستند.

مهارت‌ رهبری و مدیریت:

توانایی ایجاد انگیزه، راهنمایی و الهام بخشیدن به دیگران یک ویژگی ارزشمند در هر کارمندی است و در نهایت کار کارفرما را آسان‌تر می‌کند. اگر به دنبال پیشرفت شغلی هستید، باید بتوانید به کارفرمایان نشان دهید که مهارت های مربوط به مدیریت دیگران را دارید.

مهارت های همکاری و کار گروهی:

اهمیت همکاری و کار تیمی از آن جهت است که کل سیستم در صورتی به خوبی کار می کند که تک تک اجزا با یکدیگر به درستی همکاری کنند. کار تیمی می تواند حس وحدت، خلاقیت، همکاری و انگیزه را به محل کار بیاورد که همگی در یک کسب و کار بسیار مطلوب هستند. یک تیم موثر برای تکمیل یک هدف مشترک، با استفاده از مهارت ها و استعدادهای مشترک خود، با یکدیگر همکاری می کنند.

مهارت های سازمانی و برنامه ریزی:

سازماندهی و برنامه ریزی مهارت های حیاتی در هر شغلی هستند، حتی اگر فقط از آن برای مدیریت برنامه و حجم کاری خود استفاده کنید.

مهارت های فنی:

برای هر موقعیت و شغلی، مهارت های تخصصی و  فنی خاصی وجود دارد که شما را واجد شرایط تر می کند. کارفرمایان قطعا می خواهند این موارد را در رزومه شما ببینند.

مهارت‌ مدیریت زمان:

اگر بتوانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، کارمندی با کارآمدی بالا و مفید خواهید بود، این همان چیزی است که مدیران استخدام می‌خواهند ببینند.

مهارت های زبانی:

صحبت کردن به زبان های مختلف با ایجاد توانایی منحصر به فرد برای ورود به بازارهای جهانی و ارتباط با مخاطبان یا پایگاه مشتریان گسترده تر، شما را از سایر نامزدها متمایز می کند.

مهارت های نرم و مهارت های سخت

دو نوع مهارت شغلی برای رزومه وجود دارد که مدیران استخدام در درخواست اولیه شما به دنبال آن هستند.  این دو مهارت شامل مهارت های سخت و مهارت های نرم هستند. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک کاندیدای خوب مطرح شوید، مهم است که هر دو نوع مهارت را در نظر بگیرید. مهارت های سخت شامل توانایی های مورد نیاز برای انجام وظایف اساسی شغل شما هستند. از سوی دیگر، مهارت‌های نرم به شما کمک می‌کنند تا با مشتریان و همکارانتان تعامل مؤثرتری داشته باشید و تیم قوی‌تری بسازید.

اگر مطمئن نیستید که برای شغل موردنظرتان چه مهارت‌هایی لازم است و کدام یک از مهارت های تکمیلی رزومه را نیاز دارید، رزومه خود را به ما بسپارید. “تیم رزومه نویسی نسیم” مهارت‌های خاص هر صنعت که مورد علاقه کارفرمایان است را در رزومه شما گنجانده و شما را متمایز جلوه می دهد.

سوالات متداول مهارت های تکمیلی رزومه:

1. مهارت های تکمیلی رزومه چه مهارت هایی هستند؟

مهارت های تکمیلی مورد نیاز برای یک شغل در واقع مهارت های مکمل آن شغل هستند. هرآنچه که لازم است تا در آن موقعت شغلی بدرخشید و بهترین کارایی را داشته باشید جزیی از مهارت های تکمیلی رزومه شما هستند.

2. از کجا بفهمم کدام مهارت ها با شغلی که من درخواست داده ام مطابقت دارند؟

به شرح وظایف شغل دقت کنید. برسی کنید چه مهارت هایی به شما کمک می کنند تا در آن نقش بهتر ظاهر شوید. به عنوان مثال اگر شما یک پزشک هستید، مهارت همدردی، همدلی و ارتباطات برای شما ضروری است. اگر همچنان در پاسخ به این سوال دچار مشکل هستید، از کارشناسان ما کمک بگیرید.

3. مهارت های کامپیوتری را چطور بیان کنیم؟

با توجه به پیشرفت روزافزون و همه گیر شدن تکنولوژی، یکی از مهم ترین پیش نیاز های هر شغلی داشتن مهارت های کامپیوتری است. لطفا از ذکر موارد بدیهی مانند تایپ، ویندوز، اینترنت و توانایی نصب برنامه ها خودداری کنید. مواردی که شما را از سایر کاندیداها متمایز می کند، به عنوان مثال تسلط بر نرم افزارهای تخصصی را قید کنید.

4. آیا در بخش مهارت های زبانی نیاز به ذکر زبان های محلی نیز هست؟

چرا که نه؟! هر زبانی حتی اگر کاربرد جدی برای شما نداشته باشد در تصمیم گیری کارفرما می تواند موثر باشد. چرا که یادگیری زبان دیگر نشانگر توانایی و استعداد شماست.

5. مهارت های یونیورسال یا جهانی کدامند؟

مهارت هایی که در همه جای دنیا برای کارفرمایان مهم و ارزشمند هستند و به شما کمک میکنند تا به عنوان یک کارمند نقش خود را بهتر و سازنده تر انجام دهید.

6. مهارت های نرم و سخت چه مهارت هایی هستند؟

هرآنچه که شما برای انجام شغل خود نیاز دارید در دسته مهارت های سخت قرار میگیرد. مهارت‌های نرم که به عنوان مهارت‌های قدرت، مهارت‌های رایج یا مهارت‌های اصلی نیز شناخته می‌شوند، مهارت‌هایی هستند که برای همه حرفه‌ها قابل اجرا هستند. مهارت های نرم شامل ویژگی های شخصی ست که فرد را قادر می سازد تا به طور مؤثر و هماهنگ با افراد دیگر تعامل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید